MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

2011. január 5., szerda

Igaz karácsonyok...

"Mikor felidézzük a régi karácsonyokat, rájövünk, hogy kis apróságok – nem a nagy csodák – adják a legbensőségesebb boldogságot."

Jenő tette ki msnre ezt a mondatot december elején. Nagyon igaz. Ekkor éreztem azt, hogy kell írjak egy bejegyzést a karácsonyról.

A beszélgetős videót már a két ünnep között fedeztem fel. Nagyon sokat mond ez a beszélgetés. Megerősített abban, hogy ez fontos téma az emberi kapcsolatokban.


Még december elején találtam rá Szandi egyik dalára, ami a gyerekkori karácsonyokra emlékeztet.
A gyermekkori karácsonyaim szép emléke igazából 6 és 12 éves korom közé esik.
Az általános iskolai tanulmányaim első felére.
Budapesten éltünk: Anyu, a két bátyám, és én. A Mexikói úton jártam iskolába, sérültek között. Anyu is ott dolgozott.

A téli szünetben (és minden iskolai szünetben), Mi mindig ennél sokkal többen voltunk otthon. Azokat a gyerekeket, akik nem tudtak hazamenni, és családi körben tölteni az ünnepeket, hozzánk vittük haza. Az évek folyamán, azért idővel állandósult a létszám, de mindig voltak "meglepetésvendégek", akikről csak a hazainduláskor derült ki, hogy velünk ünnepelnek. Ilyenkor sosem telt eseménytelenül a készülődés, hiszen még Szenteste előtt, néhány nap alatt, összedugtuk a fejünket, hogy számukra is legyen ajándék a fa alatt...

Ezekre emlékezve, most is könnyezem...

Mindig volt karácsonyfa-díszítés ( ilyenkor nekünk "nagyoknak" le kellett vinnünk a "kicsiket" hógolyózni, hiszen a Jézuskát senki sem zavarhatta! Anyu meg úgyis csak a vacsora készítéssel volt elfoglalva... :D ).

Ezek a hógolyózós emlékek igazán vidám emlékek. Senki sem kímélt senkit. Én általában hóemberré fagytam, de a cél, még ezt is megérte... :)

Andi egy kerekesszékes lány - mivel nem volt liftünk - a két kezén lépcsőzött fel a 3. emeletre, a fiúk meg cipelték utána a székét.

Mindig bőséges vacsora volt nálunk ilyenkor... Anyu szeret főzni és kitett magáért. Persze a délután, mi is segítettünk neki, amiben tudtunk.

Aztán egyszer csak (érdekes módon, mindig akkor, amikor már mindenki jóllakott sosem előbb, megszólalt a harangszó... :) Öröm volt látni, ahogy a gyerekek mosolyogva sorakoznak a folyosón, ami a konyhát a szobával összekötötte... Izgatottak voltak, és boldogok... mi is, hiszen a mi családunk adhatott számukra néhány nap boldogságot...)

Persze, hogy minden gyerek örült az ajándékának. Szerintem bárminek örültek volna, de mi azért -mivel együtt tanultunk, és más iskolai szüneteket is együtt töltöttünk- megpróbáltuk kipuhatolni, minek örülnének igazán... :)

Aznap este nem foglalkoztunk a TV-vel, mert el voltunk foglalva egymás örömével és az ajándékainkkal... Nem ritkán még másnap és harmadnap is... :)

Már évek óta én vagyok az, aki intézményi keretek közt töltöm az ünnepeket.
A két bátyám a családjával ünnepel. Én pedig segítség nélkül haza sem tudok menni, így a hazalátogatás általában a két ünnep között 1 nap, oda-vissza. Sajnos otthon olyan rosszak a körülmények, hogy több időt, már nem is szívesen töltenék ott... (12 éves koromban vidékre költöztünk. )

A karácsonyt most is a Marcin töltöttem. De már nem volt igazán szép. Az Attilák veszélyesek rám. Az egyik megsiratott, mert a karácsony ellenére érzéketlen volt. A másik épp elég érzékeny ahhoz, hogy a szívembe lát, és tudta jól miért sírok... Mert annyi ember között is magányos voltam... Valahol máshol szerettem volna lenni és valaki mással. Csak a magány elöl menekültem a Marcira... De nagy valószínűséggel ez volt az utolsó... Nem tudom, mi lesz jövőre, de oda nem szeretnék menni... 26-án, már nagyon szomorú voltam, de szerencsére akkor jöttek Krisztiék -és azt már tudom, mégis mindig újra meglep, ha ez a tény megerősödik- Kriszti mindig a legjobbkor érkezik. :) Széppé tette a délutánomat, és a vőlegénye Tomi segítségével - a hóakadályok ellenére - végre hazajutottam.

A szilvesztert Erikával és Csigával és az ő barátaival töltöttem. Sokat nevettünk, de hiányzott valaki...
Aztán átmentünk Erikáékhoz, mert ott aludtam. Sokat beszélgettünk... Ott ragadtam. Szeretek Erikával lenni.
Csak este későn jöttem haza..

Talán érezni, mit hiányolok én, a gyerekkori karácsonyok emléke után....

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Attila - aki engem megbántott karácsonykor - 2011. jan. 2-án az édesanyját veszítette el, ma pedig- nem tudni miért - a Saját életét. Reggel, amikor a párja ébreszteni, próbálta, már nem lélegzett...
Nem is tudok most ebből magamhoz térni. úgy éreztem, ide kell írnom...

Unknown írta...

Elhunyt

Ranschburg Jenő emléke

"Néha eszembe jutott, ha valami nagy gondom lenne, ne adja Isten, a gyerekeimnek, akkor hozzá futnék. És akkor ő kedves, bölcs szavakkal megvigasztalna minket, aztán a végén jókat anekdotáznánk, kibeszélnénk a közös ismerősöket és nagy nevetve válnánk el."

nepszava.hu ma, 21:46 2011 március 10